29 Ağustos 2015 Cumartesi

ŞAMBALİ TATLISI


Uzun zamandır yapmak istediğim bu tatlıyı,ramazan bayramı için yaptım.Çok güzel oldu.Yapması oldukca kolay.Tarifini İzmirdenlezzetler bloğunun yazarı Oya hanımdan aldım.Kendisine çok teşekkür ederim.Az malzeme ve yağ kullanılmadan yapıldığı için güzel bir tatlı.







MALZEMELER

  • 2,5 su bardağı irmik
  • 1,5 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 çay kaşığı karbonat
ŞERBET MALZEMESİ
  • 2,5 su bardağı toz şeker
  • 3 su bardağı su
  • 1/2 limon suyu
YAPILIŞI
  1. Su ve şekeri bir taşım kaynattıktan sonra içerisine limon suyunu ekleyiniz.Beş dakika daha kaynattıktan sonra şerbetin altını kapatınız.
  2. Derin bir kabın içerisinde ,irmik,yoğurt,un ,şeker,vanilya ve karbonatı karıştırınız.Yağlanmış fırın tepsisine boşaltınız.Üzerini spatul ile düzeltiniz.Üzerine fıstık veya bademleri sıralayınız.Ben yarısına fıstık sıraladım.Diğer yarısını sade bıraktım.
  3. Önceden 170 derece ısıtılan fırında üzeri koyulaşana kadar pişiriniz.
  4. Pişen hamurun ilk sıcaklığı geçtikten sonra 2 parmak genişliği ve parmak uzunluğunda kesiniz.Sonra ılınan şerbeti dökünüz.
  5. İyice soğuyan tatlıyı sevdiklerinizle paylaşınız
  6. Tatlı bayramlarda afiyet olsun
PÜF
Hamur fırında karamel olana kadar pişirilmelidir.Tatlı sıcak şerbet ılık olmalıdır.
NOT
Serviste sade olanların üzerine hindistan cevizi serptim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder