14 Eylül 2015 Pazartesi

KUZU ETLİ OSMANLI TAZE FASULYE YEMEĞİ



Osmanlı fasulyesini ,Antalya'daki arkadaşlardan sürekli duyuyordum.Geçen hafta Çağlayan pazarından aldım.Kısa boylu enli bir fasulye.İlk defa karşılaştım.Oldukca lezzetli ve çabuk pişiyor.Kuzu gerdanla düdüklü tencerede 8 dakikada pişti.Satan pazarcı sıkı tembih etti 10 dakikadan fazla pişirme diye.Ben içerisine beyaz barbunyada ekledim.Lezzetini artırmış oldu.


MALZEMELER

  • 1/2 kg  Osmanlı fasulyesi
  • 1 çay bardağı dolusu beyaz barbunya
  • 1 adet orta boy soğan
  • 2 adet kuzu gerdan
  • 2 adet domates rendesi
  • 3 yemek kaşığı sızma zeytinyağı
  • tuz karabiber
YAPILIŞI
  1. Fasulyelerin başlarını ayıklayıp yıkayınız.Sonra kırınız
  2. Düdüklü tencerede yağla beraber eti arkalı önlü mühürledikten sonra yemeklik doğranan soğanla beraber kavurunuz.Ayıklanan fasulyelerle beraber 5 dakika kavurup domates rendesini tuzunu ve karabiberini ekleyip.üzerine 1 çay bardağı su ekleyip kapağını kapatınız.Buhar çıkınca kısık ateşde 8 dakika pişiriniz.
  3. Yanında cacık veya çoban salata ile servis yapınız.
  4. Afiyet olsun
PÜF
Düdüklü tencerede yemek piştikten sonra hemen soğuk su altında buharını boşaltıp kapağını açınız.Yoksa içerisinde pişmeye devam ettiği gibi yoğunlaşan buhar su oranını artıracaktır.
NOT
Kullandığınız domates sulu ise su eklemeyiniz.Ben alkom domates kullandım.Hem renkli hemde etli bir domates.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder