17 Eylül 2015 Perşembe

VİŞNE SOSLU AĞLAYAN PASTA

Bir kaç senedir duyuyorum.Arkadaşımda yedim gerçekten güzel bir pasta .Ben aynı pastayı vişne suyu ile ıslatarak yaptım.Hafif ve mayhoş bir lezzet yakaladım.Çok pratik, çikolata sos ve krem şanti ile kolaylaştırmış oldum.







MALZEMELER
  • 4 adet oda sıcaklığında yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 2 yemek kaşığı süt
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 paket çikolata sos
  • 1 paket kremşanti
  • 1 su bardağı dolusu vişne suyu.
YAPILIŞI
  1. Yumurta ve toz şekeri mikserle beyazlaşana kadar çırpınız.
  2. İçerisine süt ve yağı ekleyiniz.
  3. Un,vanilya ve kabartma tozunu eledikten sonra karışıma ekleyiniz.Bu arada mikserin en düşük ayarında karıştırınız.
  4. Yağlanmış dikdörtgen borcama boşaltınız.
  5. Önceden 170 derece ısıtılan fırında 25-30 dakika pişiriniz.Kürdan testi ile piştiğini kontrol ediniz.
  6. Krem şantiyi üzerindeki tarife göre soğuk sütle mikserde çırpınız.Sonra buzdolabında bekletiniz.
  7. Çikolatalı sosu paketin üzerindeki ölçüde sütle pişiriniz.Soğuturken üzeri kabuklanmaması için arada sırada karıştırınız.
  8. Kek piştikten sonra fırından alınız.İlk sıcaklığı geçtikten sonra üzerini kürdanla deliniz.Soğuk vişne suyunu üzerine dökünüz.
  9. Soslu kek iyice soğuduktan sonra üzerine kremşantiyi sürünüz.Çikolata sos da soğuduktan sonra şantinin üzerine dökünüz.
  10. Buzdolabında 2 saat beklettikten sonra servis yapabilirsiniz.
  11. Sevdiklerinizle beraber afiyet olsun
PÜF
Kek fırında pişerken ilk 20 dakika fırının kapağını açmayınız.Pandispanya kek çöker.
NOT
Kekin ölçüsünde çeşit çeşit pastalar yapabilirsiniz.İçerisine kakao ekleyip sütle ıslatırsanız.Ağlayan kek elde edersiniz.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder