18 Ekim 2015 Pazar

AY ÇÖREĞİ















Yaz aylarında Antalya'da bulunuyorum.Ay çöreği buradaki pastanelerde bulunmuyor.Genellikle satın alırım.Özlediğim bu lezzeti evde yaptım.Sahilde İstanbul'dan buraya taşınan dostlarımla paylaştım.

MALZEMELER

HAMUR MALZEMESİ

  • 1/2 su bardağı ılık süt
  • 1/2 su bardağı ılık su
  • 1 paket kabartma tozu
  • 150 gr erimiş tereyağı
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 3 su bardağı un
  • 1 adet yumurta ( sarısı üzerine sürülecek )
İÇ MALZEMESİ
  • 2 dilim kakaolu kek ( ben evdeki bayat keki kullandım )
  • 1 çay bardağı dolusu fındık içi
  • 1 çay bardağı dolusu kuru üzüm
  • 1 çay kaşığı tarçın tozu
  • 2 yemek kaşığı süt
  • 1 yemek kaşığı kakao
YAPILIŞI
  1. Yumurta sarısı hariç bütün malzemeyi karıştırınız.Hamuru yoğurduktan sonra 10 dakika dinlendiriniz.
  2. Fındık içini bıçakla iri kıyınız.
  3. Keki çatalla eziniz
  4. Bütün iç  malzemeyi karıştırınız
  5. Dinlenen  hamurdan mandalina büyüklüğünde bezeler hazırlayınız.
  6. Bezeleri elinizle açınız.Ortasına 1 yemek kaşığı iç malzemeden koyunuz.
  7. Karşılıklı kenarlarını ortada birleştirdikten sonra yuvarlayınız.
  8. Pişirme kağıdı serili tepside birleştirme yeri alt da kalacak şekilde  ay şekli veriniz.
  9. Yumurta sarısını 3 -4 damla zeytinyağı ile çırptıktan sonra çöreklerin üzerine sürünüz.
  10. Çatalla üzerine çizikler atınız ve susam serpiştiriniz.
  11. Önceden 180 derece ısıtılan fırında 20-25 dakika pişiriniz.( üzeri kızarana kadar )
  12. AFİYET OLSUN
NOT
Kabartma tozu yerine maya eklenerek ve 1 saat mayalanması beklenerek yapılırsa ,pastane çöreği tadında oluyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder