18 Ekim 2015 Pazar

DOMATES TURŞUSU


Sonbahar ayı geldiğinde her evi bir telaş alıyor.Çocukluğumda oturduğumuz ev 3 katlı eski Rum evinde ( şimdi konak deniyor )annem ve babam büyük mutfağımızda turşular kurarlardı.Hat da kendi aralarında tartışırlardı .O zaman turşu güzel olurmuş.
Ben büyük şehirde yaşadığımdan her aradığımı bulabiliyorum.Ama bu gelenek beni çok mutlu ediyor.Antalya 'da pazarda dolanırken tam istediğim domatesi buldum ve  dayanamadım.Yeşil ve hafif kızarmış domatesle turşu çok güzel oluyor.


 İki kilo domates ve bir adet sivri biberi bol suda yıkıyorum.Tarım ilacı yok olması için biraz suda bekletiyorum.
 Domatesleri bir kaç yerinden kürdanla deldikten sonra cam kavanoza yerleştiriyorum.Aralarına da ayıklanmış sarımsakları yerleştiriyorum.
2 yemek kaşığı kaya tuzunu kase içerisinde suda karıştırdıktan sonra tuzlu suyu kavanoza döküyorum.Bu işlemi 5-6 kase tuz tamamen eriyene kadar devam ediyorum.Bir çay bardağı dolusu üzüm sirkesini de içerisine döküyorum.Ağız kısmına kereviz yapraklarını yerleştirdikten sonra serin ve karanlık yerde bir ay bekletiyorum.Arada sırada ağzını açıp üzerindeki barları kaşıkla alıyorum.Bu işlemi bozulan yaprakları kavanozdan alarak da yapabilirsiniz.Soğuk kış günlerinde sağlıkla beslenmeniz dileğiyle afiyet olsun.

PÜF
Kavanozun ağız kısmından 1 cm aşağısına kadar sıvı doldurunuz.Fazla doldurulursa taşma yapabilir.Onun için altına bir tepsi yerleştiriniz.

MALZEMELER

  • 2 Kg yeşil ve hafif pembe domates
  • 1 adet acı sivri biber
  • Kereviz yaprakları,bulamazsanız maydanoz yaprakları da olur.
  • 2 yemek kaşığı dolusu kaya tuzu
  • 1 çay bardağı üzüm sirkesi
  • 10 adet sarımsak dişi
  • 1,5 L su kavanoza göre siz ayarlayınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder