25 Ekim 2015 Pazar

MİLFÖY HAMURUYLA SALAMLI GÜL BÖREKLER


Buzdolabımda milföy hamurunu sürekli bulundururum.Zahmetsizdir.Beni üzmez.Tuzlu ve tatlı  börekler yapmak çok keyifli .Salamlı ,zeytin ezmeli ve peynirli olmak üzere üç çeşit börek yaptım.Salamları gül şeklinde sardım.Bu hamurun sıcakken yenmesi gerekiyor. Ertesi güne lezzetini ben beğenmiyorum.





MALZEMELER

  • 1 Paket tereyağlı milföy hamuru
  • 150 gr macar salamı
  • 4 yemek kaşığı zeytin ezmesi
  • 100 gr beyaz peynir 
  • 1 adet yumurta sarısı
  • 2 yemek kaşığı susam
YAPILIŞI
  1. Kare hamurun ortasına rendelenmiş peynir konduktan sonra üçgen kapatılır.
  2. Kare hamuru enlemesine ikiye kesiniz.Salamları birbirine bitişik dışarı çıkacak şekilde sıralayınız.Hamuru enlemesine katladıktan sonra etrafında yuvarlayınız.(gül şekli olacak şekilde )
  3. Kare hamurun ortasına zeytin ezmesi sürünüz.Kenarlarını içe katlayıp yuvarlayınız.
  4. Pişirme kağıdı serili fırın tepsisine sıraladıktan sonra üzerine yumurta sarısı sürünüz.Susamları da elinizle üzerlerine serpiştiriniz.
  5. Önceden 180 derece ısıtılan fırında üzeri kızarana kadar 20 dakika pişiriniz.
  6. Sevdiklerinizle beraber afiyet olsun
PÜF
Milföyler kat kat olan hamurlardır.Kızgın fırına konmalıdır.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder