8 Ekim 2015 Perşembe

SEMİZOTLU YUVALAMA ÇORBASI

Antalya'da havalar henüz sıcak ama sonbaharı hissetmeye günlerin kısalığı  gösterdi.Semiz otunu arkadaşlar 4 ay önce çok fazla toplamışlardı.Yemek yaptım.Salata yaptım.Yıkanmış bir torba derin dondurucuya da koymuştum.Çorba yapma fikri böyle oluştu.Marketten de hazır yuvalama almıştım.İkisi çok güzel yakıştı.Karşı komşum Antepli onlarda çorbayı beğenince bende yayınlayayım dedim. İsterseniz yuvalama yerine içerisine nohut koyabilirsiniz.Aynı lezzeti veriyor.




MALZEMELER

  • 1 Kase ince kıyılmış semiz otu ( ben dondurulmuş kullandım .Henüz buzlu iken merdane ile ezdim.Kıyılmış oldu )
  • 1 kase yuvalama ( marketlerde dondurulmuş satılıyor ) 
  • 1 kase süzme yoğurt
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı kuru nane
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • 1 tatlı kaşığı tuz
YAPILIŞI
  1. Semiz otunu 4 su bardağı dolusu sıcak suda 5 dakika  pişiriniz.
  2. İçerisine yuvalamayı  ve tuzunu ekleyip 5 dakika pişiriniz.
  3. Süzme yoğurdun içerisine unu ekleyip karıştırınız.Kaynayan çorbadan bir kepçe alıp yoğurdu açınız.Yavaş yavaş kaynayan çorbaya bırakınız..Karıştırmaya devam ederek.
  4. Çorba bir taşım kaynayınca altını kapatınız.
  5. Sos tavasında tereyağını kızdırınız.İçerisine nane ve pul biberi de ekledikten sonra hemen yağın altını kapatınız ki,nane ve biber yanmasın.Sosu çorbaya ekleyiniz.
  6. Soğuk kış aylarında içinizi sevdiklerinizle beraber  ısıtsın.
PÜF
Yoğurdun kesilmemesi için çorba ,kaynayana kadar karıştırınız.Sonra ocağı kapatınız.
NOT
Yuvalama yemeği Gaziantep yöresinin bayram yemeğidir.Marketde hazır yuvalamayı görünce aldım.Etli ve nohutlu pişirdim.Semiz otuyla da çorba olarak denedim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder