14 Kasım 2015 Cumartesi

KAYMAKLI AYVA TATLISI

Tam mevsimi olduk ca lezzetli bir tatlı. Bende senede bir kez yaparım.Samsun'lu öğretmen arkadaşlarımızla ayda bir kez toplanıyoruz.Bana geleceklerdi.Hazırladığım mönü de yerini aldı.Ben boya kullanmam.Onun yerine ayva çekirdekleriyle beraber pişince rengi gördüğünüz gibi taba renginde oluyor.



 Büyüğe yakın orta boy ayvaların kabuklarını soyunuz.Ortadan ikiye kesip kabak oyacağı ile çekirdek yatağını çıkarınız.

Geniş tencereye sıralayınız.İçerisine çekirdek yataklarını ve bir elmanın kabuğunu da koyunuz.Üzerine toz şekeri serpiştirdikten sonra kapağını kapatınız.Bir gece balkonda veya serin odada bekletiniz.
Ertesi gün kapağı kapalı kısık ateşde 1 veya 1,5 saat pişiriniz.Çok sulanırsa kapağını açık bırakarak suyunu çekmesini sağlayınız.Ayva çekirdeği renk verecek elma kabuğu da jöle kıvamı yapacaktır.



Soğuduktan sonra veya servis yapacağınız zaman servis tabağına alınız.Üzerine bir yemek kaşığı dibindeki kıvamdan ,çekirdekleri ve elma kabuklarını içerisinden aldıktan sonra koyunuz.Üzerine de taze kaymakla servis yapınız.Sevdiklerinizle beraber afiyet olsun.

MALZEMELER

  • 5 adet büyüğe yakın taze ayva( yaklaşık 1,5 kg )
  • 1 adet elma kabuğu
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 200 gr taze kaymak
NOT
Kardeşimin kayın validesi Yüksel teyze çok güzel yapar.25 yıl önce ondan öğrendim.Yüksel teyzeciğim teşekkür ederim.

1 yorum:

  1. Ben yedim arkadaşım, eline sağlık, çok güzel olmuştu bu akşam ben de yapacağım...

    YanıtlaSil