14 Kasım 2015 Cumartesi

TAVUKLU KEŞKEK / SAMSUN- BAFRA

Sevgili Hamiyet ablam çok güzel yapar.Ben de ondan öğrendim.Genellikle mevlütler de yapılırdı ama şimdi günlerde de çok güzel oluyor.Eskiden tahta kepçelerle dövülerek yapılırmış.Ben mikserle 10 dakikada keşkeği yaptım.Üzerine kırmızı toz biber ve tereyağı dökülerek servis yapılır.




 MALZEMELER

  • 2 su bardağı dolusu aşurelik buğday
  • 2 adet kemikli tavuk but
  • 3 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 yemek kaşığı tatlı toz kırmızı biber
  • 1 yemek kaşığı dolusu tuz
YAPILIŞI
  1. Buğdayı 4 su bardağı su ile 40 dakika pişirdikten sonra altını kapatınız.Üzerini sofra bezi ile kapatıp en az 5 saat kabarması için bekletiniz.Ben bir gece önceden yapıp bekletiyorum.
  2. Tavukları 2 su bardağı su ve tuz ile 30 dakika pişiriniz.Soğuduktan sonra deri ve kemiklerini atıp etlerini incecik didikleyiniz.
  3. Kabaran buğdayın üzerine et suyunu ve etleri ekleyip 30 dakika pişiriniz.Tuz ayarını damak tadınıza göre ayarlayınız.Arada tahta kepçe ile tencere kenarlarına vurarak karıştırınız.Ocağı kapatınız.
  4. Mikser veya el blenderi ile 10 dakika macun kıvamına gelene kadar çırpınız.Kıvamı çırpılmış kek kıvamında olacak.Ancak buğdaylar biraz ağıza gelmeli.
  5. Servis yaparken üzerine tereyağı ile kırmızı toz biberi ısıtıp dökünüz.
  6. Mutlu günlerinizde afiyet olsun
PÜF
Buğdayın bir gece önceden pişirilip beklemesi size zaman kazandıracaktır.
NOT
Ben günümde arkadaşlarıma sundum.Bir gün önceden hazırladım.Kısık ateşde suyunu ayarlayarak ısıtıp sıcak servis yaptım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder