17 Kasım 2015 Salı

PATATESLİ TURTA

Çok severek yenecek patatesli turta, özellikle ılık ve sıcak çok lezzetli.
Hafta sonu kahvaltılarında veya çocuklarınız okuldan geldiğinde akşam çayına çok yakışıyor.

 Ben bu sefer soğan ve üzerine susam ekleyerek daha farklı bir lezzet denedim.Çok beğenildi

MALZEMELER

  • 1 adet yumurta
  • 3 adet orta boy patates
  • 1 adet orta boy kuru soğan
  • 1 çay bardağı dolusu süt
  • 1 çay bardağı dolusu sıvı yağ ( benim tercihim zeytinyağı )
  • 1 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Üzeri için 2 yemek kaşığı susam.
YAPILIŞI
  1. Soğanları piyazlık doğrayınız.
  2. Patatesleri enlemesine ikiye bölüp incecik doğrayınız 
  3. Soğanlarla patatesleri tuzla karıştırınız.
  4. Geniş bir cam kabın içerisinde yumurtayı bir tutam tuzla çırpınız.
  5. İçerisine süt ve yağı ekleyip karıştırınız.
  6. Soğan ve patates karışımını içerisine aldıktan sonra elenmiş un ve kabartma tuzunu da ekleyip karıştırınız.
  7. Yağlanmış dikdörtgen borcama boşaltıp üzerine susam serpiniz
  8. Önceden ısıtılmış 160 derecelik turbo ayarındaki fırında  30-40 dakika pişiriniz.( her şef kendi fırınının pişirme süresini bilir.Siz kürdan testini uygulayınız.)
  9. Ilındıktan sonra çay veya ayranla servis yapınız.
  10. Sevdiklerinizle beraber afiyet olsun
PÜF
Un kalitesi farklılık gösterir.Hamuru çok katı olmamalı.Siz unu kıvamına göre ekleyiniz.
NOT
Sevgili dostum Nilüfer'in çay masası için yapmıştım.Ben beğendim.Sanırım onlarda beğendiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder