26 Kasım 2015 Perşembe

KIYMALI RULO (BUZDOLABI) BÖREĞİ

Kıymalı böreği çok severim.Buzdolabında her an pişirmeye hazır bir böreğin elinizin altında olması mükemmel.Bir yemek proğramında sevgili Suna Dumankaya 'dan öğrendim.Kendisi de yurt dışında yemiş ve çok beğenmiş.Şeften tarifini almış.Ben de çok beğendim.Günümde arkadaşlarıma yaptım.Ancak pişmiş halini fotoğraflamayı unuttum.





Yemeklik doğranan soğan,İnce doğranmış biberler, ve kıymayı yağsız olarak karıştırarak pişiriniz.İçerisine kıyılmış maydanoz ve baharatlarla tuzunu ekleyiniz.Harç ılındıktan sonra kullanılacak.
 Büyük bir kasede 1 çay bardağı soda 1 çay bardağı zeytinyağını karıştırınız.Her yufkanın arasına sosu sürünüz.En sondaki yufkanın üzerine kıymalı harcı yayınız.
                                             Kenarlarından bir parmak içeriye alıp rulo sarınız.
                                                    Ruloyu ortadan  ikiye kesiniz.
                         En alta alüminyum folya ,üzerine yağlı kağıt serip ruloları içerisine sarınız.
 Hazırlanan ruloları 1-2 saat buzdolabında bekletiniz.Ben bir gece beklettim.Daha sonra pişirecekseniz buzlukta dondurabilirsiniz.Burada dikkat edilecek nokta donan böreği bir kaç saat önce buzdolabının alt rafına indiriniz ki kolay kesilebilsin.

 Pişireceğiniz zaman bir parmak kalınlığında dilimleyiniz.Tepsiye sıralayıp.Üzerine yumurta sarısı sürünüz.
Sevdiklerinizle beraber AFİYET OLSUN
MALZEMELER

  • 5 adet yufka
  • 300 gr kıyma
  • 2 adet orta boy kuru soğan
  • 2 adet çarliston biber
  • 2 adet kırmızı biber
  • 1/2 demet maydanoz
  • 1 tatlı kaşığı dolusu tuz
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • 1 çay kaşığı dolusu karabiber
Sosu için;
  • 1 çay bardağı dolusu soda
  • 1 çay bardağı dolusu sızma zeytinyağı


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder