13 Şubat 2016 Cumartesi

EV YAPIMI GAZİANTEP LAHMACUNU

Sarımsakla yapılan lahmacunun tadı harika oluyor.Gaziantep de genellikle evlerde içi hazırlanıyor.Sonra fırınlarda pişiriliyor.Ben evde hamuru yoğurup denedim.Özellikle yurt dışında yaşayan arkadaşlarımızında evlerinde yapabileceklerini düşündüğüm için önce kendim denedim.



Fırından çıktığında sıcak sıcak hemen çay veya ayranla afiyetle yemek lazım
Hamuru yoğurup ılık bir yerde üzerini örtüp 2 saat mayalanmasını sağlayınız.
 Kıyma ,dövülmüş sarımsak küp doğranmış domates ve incecik doğranmış maydanoz ,karabiber,tuz ve pul biber karışımından iç hazırlayınız.İçerisine biraz zeytinyağı ekleyip yumuşak olmasını sağlayınız.

 Hamurdan yumurta büyüklüğünde bezeleri bol unla oval açınız.İnceliği bıçak sırtı kalınlığında olmalıdır.Üzerine harcı elinizle yayınız.Unlanmış tepsiye yerleştiriniz.Sakın tepsiyi yağlamayınız


                                     Önceden 220 derece ısıtılan sıcak fırında 10 dakika pişiriniz.
MALZEMELER

  • 4 su bardağı dolusu un
  • 1 paket kuru maya
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 su bardağı ılık su ( ele yapışacak yumuşak hamur olana kadar su ekleyebilirsiniz )
İÇ MALZEMESİ
  • 500 gr yağsız dana kıyma
  • 3 diş sarımsak 
  • 1 adet domates
  • 3 dal maydanoz
  • 1 çay kaşığı tuz
  • karabiber ve pul biber
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı

PÜF
Çok sıcak fırında pişiriniz.Mutlaka fırını 10 dakika önce ısıtınız.Yavaş ısınan fırında lahmacun kurur.
NOT
Gaziantep lahmacunun içerisinde soğan olmuyor.Onun yerine sarımsak kullanılıyor.20 sene önce Gaziantep'e gittiğimde arkadaşım Fersan 'ın babası evde içini hazırladı ve fırında pişirtip getirmişti.Amcanın mekanı Cennet olsun .O zaman yediğim lahmacun bana çok lezzetli gelmişti.Aynı lezzet de yaptım sanırım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder