4 Nisan 2016 Pazartesi

KARİDES GÜVEÇ

 Ben deniz ürünleri severek yapar ve yerim.Ancak tek yemediğim karidestir.Midye ,kalamar ve balık türleri ni çok severim.Geçenlerde can dostum ve nişanlısı yemeğe geleceklerdi ,mönüde ana yemek balık vardı.Ben de yanına ara sıcak olarak karides güveç yapmak istedim.Çok güzel olmuştu  aldığım iltifatlar dan anladığım kadar.


MALZEMELER ( dört kişilik )

  • 250 gr temizlenmiş karides( dondurulmuş kullandım)
  • 250 gr kültür mantarı (  konserve kullandım )
  • 3 adet çarliston biber
  • 2 yemek kaşığı sızma zeytinyağı
  • 3 adet domates rendesi
  • 100 gr taze kaşar rendesi
  • 2 diş sarımsak rendesi
  • 1 çay kaşığı dolusu dijon hardalı
  • karabiber,tuz
YAPILIŞI
  1. Yayvan tavada yağ ve sarımsağı ısıtınız.İçerine çekirdekleri alınıp incecik doğranan biberleri de ekleyip beş dakika sote ediniz.
  2. Karidesleri , suyu süzülen konserve mantarı  ve rende domatesi ekleyip baharatlarla tatlandırınız.Tavaya kapak kapattıktan sonra kısık ateş de 10 dakika pişiriniz.
  3. Karidesleri güveç kaplarına veya sufle fırın kaplarına alınız.Sunumdan 10 dakika önce üzerine kaşar rendesi ekleyip üstten ızgara veriniz.Kaşarlar eriyene kadar.
  4.  Sıcak servis yapınız.Afiyet olsun
PÜF
Domates sulanacağı için içerisine su eklemeyiniz.

NOT
Karidesleri canlı alıp az sirkeli ve tuzlu kaynar suya batırıp çıkardıktan sonra dış kabuklarını soyabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder