9 Nisan 2016 Cumartesi

PATATES VE KAŞAR PEYNİRLİ BÖREK

Patates ve kaşar peynirinin beraberliğini çok lezzetli buluyorum.Patates ile yapılan yiyecekler benim her zaman favorimdir.Eşim bir kaç günlüğüne Antalya 'ya gidecekti bende sabah kahvaltılarında yemesi ve dayanması için üç yufka ile çeşitli şekillerde sardım.Fırından çıktığında çıtır çıtırdı dayanamadım hemen iki adet yedim.




MALZEMELER

  • 3 adet büyük el açması hazır yufka
  • 4  adet haşlanmış patates
  • 100 gr rendelenmiş kaşar peyniri
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • tuz karabiber
  • Üzeri için 1 adet yumurtanın sarısı
YAPILIŞI
  1. Yufkaları tezgahta üst üste koyunuz.Önce dörde sonra tekrar dörde keserek 8 adet üçgen oluşturunuz.
  2. Haşlanmış patatesleri eziniz ve içerisine peynir rendesi ,tuz ,karabiber ve 2 yemek kaşığı zeytinyağı ekleyip karıştırınız.
  3. Üçgen yufkaları fırça ile yağlayıp geniş tarafına 2 yemek kaşığı patatesli içten yayınız.Kenarlarını kapatıp sigara böreği gibi yuvarlayınız.
  4. Kenarlarını kapatmadan yuvarladıktan sonra kendi çevresinde dolayıp gül börek yapınız.
  5. Fırın kağıdı sarılı tepsiye yerleştiriniz.
  6. Üzerine çırpılmış yumurta sarısı sürünüz.
  7. Önceden 180 derece ısıtılan fırında üzeri kırana kadar pişiriniz.
  8. Ayran veya çayla beraber sevdiklerinizle beraber paylaşınız.
PÜF
Üzerine sürülecek yumurta sarısına bir kaç damla zeytinyağı ekleyip çırpınız.Böreğin üzerinde güzel bir parlaklık oluşacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder