6 Mayıs 2016 Cuma

KABAK MÜCVERİ

Bahar ayında evlerde yapılan kabak mücverinin kokusu bana çocukluğumu hatırlatır.Rahmetli annem çok güzel yapardı.İçerisine  birkaç dal taze soğan ekleyerek yapardı..Tadı ve kokusu bana hep baharı hatırlatır.Pazara gittim ve hemen kabak aldım.Evimde bahar kokusunu hissetmek için...





MALZEMELER

  • 2 adet sakız kabağı
  • 2 adet yumurta
  • 5-6 dal dereotu
  • 2 yemek kaşığı dolusu un
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 2 dal taze soğan ( ben eklemedim)
  • Kızartmak için 1 su bardağı dolusu sıvı yağ
YAPILIŞI
  1. Kabakları yıkayıp dış kabuklarını aldıktan sonra rendeleyiniz.
  2. Avuç içerisinde kabakların fazla suyunu sıkarak alınız.
  3. İçerisine  yumurtaları kırınız.
  4. Un ,tuz ve ince kıyılmış dereotunu da ekleyiniz.
  5. Karışımı karıştırdıktan sonra kızgın yağa yemek kaşığı ile bir kaşık döküp kaşığın tersi ile hafifce bastırınız.Arkalı önlü kızartınız.
  6. Servis tabağına havlu kağıt serip kızartılan mücverleri üzerine alınız ki fazla yağını emsin
  7. Yanında çoban salata veya cacıkla harika bir ikili olur.
  8. Afiyet olsun
NOT
Yanmış yağları lütfen lavabolara dökmeyiniz.Kavanozlarda biriktirip geri dönüşümlerde kullanılmasına yardımcı olunuz.Tema vakfı veya bazı firmalar yanmış yağları topluyor.Benim oturduğum sitede toplama yerleri var.Haftanın belirli günlerinde oradan alınıyor.
Yanmış yağlar barajlarda temizlenemiyor.Ben öğretmenlik yaparken öğrencilerim yanmış yağları kimya laboratuvarında topluyorlardı.Öğrencilerimle  beraber arap sabunu yapıyorduk.Elde edilen arap sabunu ile okulumuz temizleniyordu.Burada ekonomiye yardımcı olduğumuz gibi kimyasal atık olan yanmış yağı zararsız halede getiriyorduk.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder