1 Mayıs 2016 Pazar

YEŞİL MERCİMEKLİ PİLAV

 Her öğün verseler pilava hayır diyemiyorum.Çocukluğumdan beri bizim evde olmazsa olmazdı pilav,rahmetli babam sahurda komposto ile pilav yerdi.Pirinç o yıllarda bizim eve çuvalla gelirdi.Annem bir kaç gün çarşaflara serer ve kuruturdu.Sonra üzerine kaya tuzu serpiştirilir ve bez torbalarda saklanırdı.Bu sene bende Boyabat pirinci aldım ve annemin yaptığı gibi serdim.Çünkü taze pirinç böceklenir.Çarşafların üzerine serilerek  havalandırılır ve tuzlanır.Mercimekli pilavı ben bilmezdim.Benim yöremde nohutlu ve tavuklu veya sade pilav pişirilirdi.Eşim mercimekli pilavı sevdiğini söyleyene kadar yapmadım.Şimdi bende çok seviyorum.Geçen Şubat ayında kıymalı pırasa yanına mercimekli pirinç pilavı yaptım.Tam kış yemeği oldu.Ayva kompostosu ile beraber değmeyin keyfime dedirten cinsten...



Mercimekleri akşamdan suda beklettikten sonra 20 dakika haşlayıp süzünüz.


Tereyağında mercimekle beraber pirinci beş dakika kavurunuz.Kavururken kırılmaması için içerisine bir çay kaşığı tuz ekleyiniz.Üzerine sıcak suyu ekleyip kısık ateşde 20 dakika pişiriniz.Pilavı en az 20 dakika dinlendirdikten sonra servis yapınız.Bu arada soğumaması için üzerine havlu örtebilirsiniz.

MALZEMELER
  • 1 su bardağı haşlanmış mercimek
  • 2 su bardağı pilavlık pirinç
  • 3 yemek kaşığı tereyağı
  • 3 su bardağı sıcak su
  • 1 tatlı kaşığı tuz
SEVDİKLERİNİZLE BERABER AFİYET OLSUN


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder