20 Mayıs 2016 Cuma

SUSAMLI VE ÇÖREK OTLU EKMEK

Sevgili takipcilerim.Zorunlu olarak ekmek yapmanın keyfini yaşadım.Nasılmı?Günlerden pazar ve dışarıda anormal yağmur var ve ben Bodrum'da tepede oturuyorum.Arabayı dik yokusta kullanmanın fobisi ni yaşarken,kolları sıvadım ve mükemmel bir ekmek denemem oldu.Daha önce İstanbul"da yapmıştım ama mahrumiyet ekmeği daha lezzetli geldi bana







MALZEMELER

  • 3 su bardağı çok amaçlı un
  • 1 yemek kaşığı kuru maya
  • 1 yemek kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1,5 su bardağı ılık su
  • 1 çay kaşığı dolusu çörek otu
  • 1 çay kaşığı susam
YAPILIŞI
  1. Derin bir kaba unu alıp ortasını havuz gibi açınız.İçerisine şeker ve mayayı ekleyip kenarlarına da tuzu serpiştiriniz.Yavaş yavaş suyu ortasına dökerek unla beraber karıştırınız.
  2. Ele yapışan yumuşak bir hamur elde ediniz.
  3. Üzerini örtüp sıcak bir odada en az 2 saat mayalayınız.
  4. Eğer süreniz kısıtlı ise 50 derece ısıtılan fırında 30 dakika kabarmasını sağlayabilirsiniz.
  5. Hacmi iki katına çıkan hamuru elimizle tekrar yoğuralım ki hava kabarcıkları gitsin.
  6. Derin ve kısa kek kalıbını yağlayıp unladıktan sonra hamuru içerisine alıp üzerine elimizi ıslatıp bastıralım. Bıçakla yaprak deseni yapalım.Sonra susam ve çörek otunu üzerine serpiştirelim
  7. Önceden 220 derece ısıtılan fırında üzeri kızarana kadar pişiriniz.
  8. Fırından çıkardıktan sonra sabunla yıkanmış kuru ve temiz havluya saralım.
PÜF
Ekmek mayası önemlidir.Kullanılan mayanın tazeliği ve ortamın sıcak olması gerekir.
NOT
Un ve su ölçüsü markaya göre değişiklik gösterir.Siz una ,suyu yavaş yavaş ekleyiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder