3 Eylül 2016 Cumartesi

KABAK ÇİÇEĞİ PİLAVI

Benim gibi kabak çiçeği dolması yapamayanlar için alternatif olacak bir tarif ben ,kardeşim ,yeğenim ve eşim çok begendiler.Bodrum'da sabah erken pazara gittiğimde bulabiliyorum.Genellikle ege bölgesi pazarlarında bulunuyor.





30 adet aze kabak çiçeğini tek tek yikadiktan sonra süzgeçte bekletiniz.Çiçeğin içerisindeki polen ve dışındaki sapları alınız.



Yağlanmış tencerenin dibine çanak yaprakları ortada olacak sekilde sıkıca sıralayınız

İç pilavın soğanını yağda kavurunuz.İçerisine yıkanmış ve süzülmüş pirinçle beraber 5 dakika kavurunuz.Ocağın altını kapatıp içerisine tuz ve baharatlarını ekleyip karıştırınız.Karışımı çiçeklerin üzerine yayıp üzerine 1/2 su bardağı sıcak su ekleyip kısık ateşde 15 dakika pişirıniz.Ağzını açmadan 10 dakika dinlendirdikten sonra ağzını açıp buzdolabında iyice soguduktan sonra tabağa ters çevirip servis yapınız.Sevdiklerinlerinizle beraber afiyet olsun
MALZEMELER

  • 30 adet kabak çiçeği
  • 1 su bardağı dolusu pirinç
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 2 adet orta boy soğan
  • 1 yemek kaşığı dolmalık fıstık
  • 1 yemek kaşığı kuş üzümü
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı kuru nane
  • Çekilmiş karabiber
  • 1 tatlı kaşığı yeni bahar
  • 1 çay kaşığı tarçın

PÜF:
Pirincin ölçüsünün yarısı kadar su ile pisiriniz.
NOT
Ben balık buğulamasının yanında Yoğurtlu deniz börülcesi ile beraber servis yaptım.Öneririm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder