6 Ekim 2016 Perşembe

KIRMA ZEYTİN

 Evde zeytin yapmak sanıldığı gibi zor değil.Katkısız madde olmadığı için sağlıklı,Yalıkavak pazarından Aydın yeşil zeytini aldım.Satıcı kadın Aydin'lı ve kendi zeytini olduğunu söyledi bana kırma zeytini önerdi.Denemek için 1 kilo aldım.Bahçedeki taşın üzerine kağıt serdim.Üzerime sofra bezini bağladım yıkadığım zeytinleri çekiç yardımı ile kırdım.Aman çekirdeğini kırmadan zeytinin patlamasını sağlamak yeterli.


 Kırdığım zeytinleri cam kavanoza doldurdum.Üzerini geçene kadar su doldurup ağzını kapatıp tezgah üzerinde bekleyerek her gün suyunu boşaltın.15 gün sonra suyunu döküp içerisine 2 yemek kaşığı dolusu salamuralık tuz ve üzerini geçene kadar su doldurunuz.Yenecek miktarda kaseye alıp üzerine zeytinyağı ve limon suyu konulup lezzetle tüketiniz.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder