15 Kasım 2017 Çarşamba

SÜLEYMANİYE ve VEFA GEZİMİZ

Bu gün sevgili Sema'nin rehberliğinde Süleymaniye Camisi ve etrafı ile Vefa Bozası na gitmek için sabah 10 da Kadıköy'de buluştuk.Bodrum'dan sonra yaklaşık 1.5 aydır görüşememistik.Tabiki sarılıp koklaştık ve hemen Eminönü motoruna bindik.
Eminönü'nde motordan indik ten sonra uzaktan gördüğümüz Süleymaniye Cami'si güzergahını yürümeye başladık.Ama o ne? Sepet ve ahşap tasarımcısı karşımıza çıkınca , uzun zamandır almak istediğim çamaşır sepeti modelleri ve ahşap peynir tabaklarına baktık.


 Sağdan çok merdivenli yoldan çıkarak Süleymaniye Camisini dışarıdan gezdik.Mimar Sinan yapıtı olan bu cami 16. yüzyılda yapılmış.




Süleymaniye deki kütüphaneye geldiğimizde aslında özel izinle girilen yeri gezme fırsatı yakaladık.Kitap pataloğu(hasta kitapları onaran) hanımla tanıştık.Şaşırtıcı değilmi?Biz de şaşırdık.Aslında 1959 yılında kurulan bir vakıf tarafından eski kitaplar tamir ediliyor.Hanim efendi aslında ziyareti özel izinle yapılan yer hakkında bize bilgi verdi.Tabiki bize eşlik eden özel güvenlik görevlisinin yanında fotoğraf çekmeme de izin verildi.





Kütüphaneden ayrıldıktan sonra Süleymaniye'nin sokaklarında restorasyonu tamamlanmış eski evleri fotoğraflayarak Vefa Boza'sına geldik.Ben ilk kez geldim.Açıkçası 40 yıldır İstanbul'da olup da gelmemiş olmam beni utandırdı.Evde kendi yaptığım boza tadında hafif ekşi ..Biz hazırlıklı gittik.Karşısındaki bakkaldan leblebi aldık.Dedim ya !Sema daha önce geldiği için bu konuda bilgili bir rehber
Üzerinde tarçıni bol ,leblebileride biz üzerine koyduk afiyetle içtik.


Vefa Bozası 1879 yılından beri hiç bir Şubesi olmadan hizmet vermekte.





Bu arada Vefa Boza dükkanında fotoğraf çekmeye devam ediyorum.Atatürk köşesindeki boza içtiği bardağı , cam fanusta korunuyor.Çok duygulandım.1937 yılında Atatürk burada boza içmiş.



Vefa Lise'sinin önünden geçerek meşhur kuru fasulyesi yemeğe karar verdik.Gezimiz tarihi yerleri gezmek ,görmek ve fotoğraf çekmenin yanında gurme lezzetler de olmalıydı.
Gerçekten çok lezzetli kuru fasulye yedik.Pilav üstü kuru ve karışık turşu,yaklaşık 1 saat kaldık.Yemeğin üzerine çay ,sohbet ve dinlenme.





Az kalsın unutuyordum .Sema bu arada 24 Kasım 'da Milano ve göller bölgesi tatilini de telefonla ayarladı hepsi 25 dakikada hatda ödemesini  de yaptı.Bayılıyorum bu sarışın ve tatlı kadına hiç bir zamanı ötelemez.Maşallah maşallah😊❤
Artık kalkma vakti geldi yeterince dinlendik.Tekrar geriye döndük Süleymaniye tesbih müzesine gittik.Gerçek kehribar,fildişi,mors ve ağaçlardan yapılan tesbihler harikuladeydi.Özellikle imameleri gümüş işleme olanları









Bu arada Kapalıçarşı içerisindeki Cevahir Bedestanında altın kaynak yaptırdım.Nuruosmaniye kapısından çıktık.Sultanahmet de kahve molası ve dinlenme den sonra yürüyerek Eminönü ne indik.Bu arada keçe sanatında başarılı ve bol ödüllü Mehmet bey ile tanıştık.İpek ve keçeyi beraber kullanarak şallar,çantalar ve kabanlar birer sanat eserinde.Kendime bir tane kaşkol alarak bu günü ödüllendirdim.Mehmet bey dükkanının üstünde, keçe ve ipek ile yapılan sanatın kursunu vermekte.Yurdun her yerinden günü birlik kursiyerleri var.
Sabah saat 10 da başlayan gezimiz saat 17 50 vapuruna binene kadardı.

Fotoğrafı ma takılan güzellikleri sizlerle paylaşmak ve bilgi vermek istedim.Sevgilerimle😊




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder