2 Şubat 2018 Cuma

İSKEMBE ÇORBASI

Kış gelirde işkembe içilmez mi?Kasap dan sığır işkembesi aldım.Bir gece sirkeli ve tuzlu suda beklentim.Bir kaç kez yıkadıktan sonra düdüklü de 1 saat pişirdim.Ben söğüş olarak da yemeği seviyorum
İşkembe çorbası mideyi rahatlatıcı özelliğinden ötürü fazla alkol den sonra tercih ediliyormuş.




MALZEMELER
  • 1/2 kg sığır işkembesi
  • 5 su bardağı su
  • 1 adet kuru soğan
  • 6-7 adet tane karabiber
  • 3 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 adet limon suyu 1 adet yumurta
YAPILIŞI
  1. Temizlenmiş işkembeyi bir gece sirkeli ve tuzlu suda soğukta bekletiniz.
  2. Bir kaç kez yıkadıktan sonra düdüklü tencerede 1 saat pişiriniz.
  3. İşkembe ılındıktan sonra küp küp doğrayınız.
  4. 5 su bardağı işkembenin suyunda kaynatınız.
  5. Geniş bir kasede yumurta ,limon suyu ,unu ve yoğurdu çırpınız.
  6. Bir kepçe işkembe suyu ile karışımı ılıtınız.
  7. Yavaş yavaş karıştırarak limonlu terbiyeyi ekleyip karıştırınız.
  8. Üzerine tereyağı ve kırmızı toz biberi ısıtıp dökünüz.
  9. Dövülmüş sarımsak ve sirke ile servis yapınız.
  10. Afiyet olsun


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder