28 Şubat 2018 Çarşamba

ŞALGAMLI BULGUR SALATASI

Sevgili Olcay'ın yaptığı salatayı çok beğendim.Sevgiyle yapılan her şey çok güzeldir.Ve Olcay çok güzel yapar.
Aradan bir yıl geçti bende denedim.Yazma fırsatım yeni oldu.Ameliyat , dinlenme derken düşüp dirseğimi kırdım.Kolum askıda yazıyorum.Hamd olsun iyiyim.Tekrar sizlerle beraberim.



MALZEMELER

  • 3 adet haşlanmış şalgam
  • 2 su bardağı şalgamın haşlama suyu
  • 1 adet ekşi yeşil elma
  • 1 su bardağı ince bulgur
  • 1 su bardağı nar taneleri
  • 10 dal maydanoz ve dereotu
  • 1/2 limon suyu
  • 1/2 çay bardağı sızma zeytinyağı
  • 2 yemek kaşığı elma sirkesi
  • 2 diş dövülmüş sarımsak
  • 2 yemek kaşığı nar ekşisi
  • 1 tatlı kaşığı tuz ve kimyon
  • 1 çay bardağı iri kıyılmış ceviz içi
YAPILIŞI
  1. Büyük cam kabın içerisine bulguru alıp üzerine sıcak şalgam suyunu döküp üzerini kapatınız
  2. Pancarları ve yeşil elmayı küp şeklinde doğrayınız.
  3. Maydanoz ve dereotunu incecik kıyınız.
  4. Cam kasenin içerisine sos malzemeleri,zeytinyağı,tuz,kimyon,sarımsak,nar ekşisi,elma sirkesi ve limon suyunu alıp karıştırınız.
  5. Şişen bulgura sos malzemelerini karıştırınız.
  6. Doğranmış ve kıyılmış malzemeleri de ekleyip karıştırınız.
  7. Son olarak üzerine nar taneleri ve kıyılmış ceviz içlerini serpiştiriniz.
  8. Üzerini kapatıp servis vaktine kadar buzdolabında bekletiniz.
  9. Bir gün sonra lezzeti çok daha güzel oluyor.
  10. Günlerinizde misafirlerinizle birlikte afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder