22 Nisan 2018 Pazar

BULGURLU KURU FASULYESİ KÖFTESİ

Günümde Antakya mönüsünün yanında doğaçlama olarak gelişti.Bir gece önce köftenin yanına yaptığım tahinli piyaz için haşladığım fasulye fazla olunca neden olmasın dedim.İyi kide yapmışım çok beğeni aldı.







1 su bardağı haşlanmış kuru fasulye sıcakken içerisine ince bulguru ekleyip ağzını kapatalım ki bulgur şişsin.

Yarım saat sonra içerisine yumurta,biber salçası,un,kırmızı biber,kimyon,tuz ve karabiberi ekleyip yoğuralım.
yumurta büyüklüğünde bezeler koparıp elimizle yuvarlayıp avuç içerisinde  yassılaştıralım


Fırın kağıdı serili tepsiye sıralayalım.Üzerine fırça ile zeytinyağı sürelim.

Önceden 200 derece ısıtılan fırında 20 dakika sonra üzeri kızarınca alalım.( çok kızartmayalım köfteler kurur.)

MALZEMELER

  • 1 su bardağı dolusu haşlanmış kuru fasulye
  • 1 su bardağı ince bulgur
  • 1 adet orta boy yumurta
  • 3 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı biber salçası( ben isot salça kullandım)
  • 1 tatlı kaşığı kimyon
  • 1 yemek kaşığı kırmızı toz biber
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 tatlı kaşığı tuz ( salça tuzluysa dikkatli olalım)
SOS MALZEMESİ
  • 3 adet rende domates
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • karabiber,tuz
  • 3 dal taze soğan
  • 1/2 demet maydanoz
YAPILIŞI
  1. Rendelenmiş domatesleri zeytinyağı tuz ve karabiberle 10 dakika pişirelim.( ben yazın hazırladığım domates sosunu kullandım)
  2. Sos soğuduktan sonra ince doğranmış yeşillikleri ekleyelim.
  3. Yukarıda yapılışını yazdığım köfteleri kıvırcık marul üzerine alalım.
  4. Ortasına da kasede sosu servis yapalım.
  5. Sevdiklerinizle beraber afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder