17 Kasım 2018 Cumartesi

İSVEÇ KÖFTESİ



Bu gün kardeşim ve yeğenlerim gelecekti.İsveç'den geldiğimden beri ilk defa geleceklerdi.Değişiklik olsun diye onlara İsveç köftesi yapmak istedim.Gerci İstanbul'da ve Bodrum'da İKEA var.Canımız istediğinde yeme fırsatımız oluyor. Dün Nermin'le Kartal'daki IKEA da yemiştik. Bu arada Kaan yarın teyze size geleceğim diye telefon açtığında yarın ki mönümdeki yerini aldı.
Bu ay ki Macrostyle de İsveç köftesi tarifini vardı.Hazır bu tarif varken ben de denemek istedim.
Evet tıpkı dün yediğim lezzet oldu.Sosuda Nurten'in soya sosunu yaptım.Çok lezzetliydi.Üstelik fırında yaptığım içinde hafif oldu.Gelelim tarife bazı fotoğrafları çekemedim ama bu seferlik böyle olsun.

MALZEMELER

  • 500 g dana kıyma
  • 1/2 adet kuru soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 2 yemek kaşığı galeta unu(ben kuru ekmekle yaptım)
  • 1 adet yumurta
  • 1 tatlı kaşığı tereyağ
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı yenibahar
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 2 çay kaşığı isot
  • 4 dal maydanoz
SOS MALZEMESİ
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 yemek kaşığı soya sosu
YAPILIŞINI
  1. Mutfak robotunda soğan ve sarımsağı çekiniz.Ya da rende yapınız
  2. İçerisine bayat ekmek ve maydanozuda ekleyip çekiniz
  3. Kıyma ve diğer malzemeleri de ekleyip karıştırınız.Ya da elle yoğurunuz
  4. Buzdolabında bir kaç saat dinlendiriniz.
  5. Fırın tepsisine fırın kağıdı seriniz.
  6. Misketden biraz büyük köfteleri avuç içerisinde yuvarladiktan sonra pişirme vaktine kadar buzdolabında bekletiniz
  7. Fırını 220 derecede ısıtınız.Bu arada 3 adet Patatesi soyup doğrayınız.Tuz ve zeytinyağı ile karıştırıp köfyelerin Yanına yerleştirip fırında 20 dakika pişiriniz.
  8. Köfteleri alıp patatesleri kızarana kadar pişiriniz.
SOSUN YAPILIŞI
  1. Tavada unu yağda kavurunuz.
  2. İçerisine süt ve soya sosunu ekleyip karıştırınız
  3. Sos koyu olursa biraz su ile açınız.
  4. Bir taşım kaynatıp kapatınız
NOT:
Soya sosu tuzlu olduğu için sosa tuz eklemeyiniz.
SERVİSTE Köftelerin üzerine  bir kaşık ekleyiniz.
Sevdiklerinizle beraber afiyet olsun.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder