18 Kasım 2018 Pazar

MALMÖ /İSVEÇ 3. GÜN

Bu gün 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı heyecanla  kalktım.Nurten'çığım kahve içiyor ve günlük gazeteyi okuyordu.Birbirimizin bayramını kutladık tan sonra ben dışarıda yürüyüş yapacağımı söyledim.Arkadaşım tedirgin olarak her hangi bir tersliğe karşı kendi yerel hatlı okul telefonunu verdi.Ben sevinçle evden çıktım.Dün Nurten'le gittiğimiz alışveriş yerine gittim.Orada  hafta başı dükkanlar açılmış yollarda trafik hareketi vardı.Oysaki Türkiye'de resmi tatildi.Kendi başıma az ingilizcemle alış veriş yaptım.

Eve döndüğümde kahvaltıda bir arada sohbetler ettik.
Nurten'in arkadaşı Seyhan biz gelmeden Franboğaz meyveli, cheesecake yapıp Nurten'e getirmiş.Biz ilk gün kahve ile yedik ve çok beğenmiştim.Bize bu sabah hoş geldine geldi
Hoş sohbetler eşliğinde kahve ile cheesecake servisi yapıldı tarifi alındı.Bisküvisi İsveç'in zencefil ,tarçınlı kurabiyesini kullanmış.Türkiye'deki IKEA da bulunuyor.Bu nazik ziyarete teşekkür ettikten sonra evine giderken de bizleri davet etti .Zaman kısıtlı olduğu için ne yazik ki ona uğrayamadik.

Bu gün Malmö'yu gezecektik.Araba ile şehir turu yaptıktan sonra Nurten bizi Kralın bahçesine ordanda kütüphaneye götürdü.İsveç 'de sonbaharın her rengini parkta gördük .Ördekler yanımıza geldiler onları sevdik ve bol bol fotoğrafladım

TURNING TORSO

.Parkı gezerken çok üşümüştük hemen karşısındaki kütüphaneye geldik.Yanında eski binasınıda fotografladik tan sonra cam ekranlı yeni binaya geldik.Cam kenarında parkın sonbahar renkleri karşısında kitap okumak oldukça keyifli olsa gerek.
1. kat da Türk kitapları olan bölüm beni çok etkiledi.Dünyaya tanıtdığımız cam bardak da tavşan kanı çay fotoğrafı olan kitap hemen dikkatimi çektiği gibi Nobel ödüllü Orhan Pamuk eserleriyle de gurur duydum.

Kütüphaneden ayrıldıktan sonra araba ile şehir turu yaptık.Büyük ve Küçük meydanlar ve tarihi dokusu korunan eski binalar.
Oresund bölgesine geldiğimizde.Burada Turning Torso (Burgulu gökdelen) İlk burgulu gökdelen aynı zamanda İskandinav ülkesinin en yüksek binası olarak biliniyor.2005 yilinda açılışı yapılan gökdelen ÖRESUNDS bölgesinde 54 katlı 190 metre yüksekliğinde bir  kaç yerden fotoğrafladik tan sonra sahilde Danimarka'yi İsveç'e bağlayan ÖRESUND Köprüsünü (kopenhang-Malmö arası) fotoğraflamak isterken hayli zorlandım.Hava puslu ,rüzgarlı ve çisil çisil yağışlıydı.Kopenhang havaalanından Malmö'ye geçtiğimiz köprü inanılmaz kolaylıkla geçişi sağlıyor.12 km uzunluğunda 4 seritli karayolu 2 şeritli demiryoluna sahiptir.1 temmuz 2000 de açılmış.Sevgili arkadaşımız Nurten ve eşi Kamil, köprünün açılışında görev almışlar.

ÖRESUND KÖPRÜSÜ

Yat limanına geldiğimizde 5 dakika fotoğraf için arabadan indik ama hava artık kararmaya başladığı için süremiz kısaydı.

Hemen eve gelip üzerimizi değiştirip evden çıkmak durumundaydık.Güzel bir aile bizi çaya davet etmişti.

Çok lezzetli el yapımı tirilece  ve İsveç tartı nı güzel demlenmis çay ve sohbet eşliğinde yedik.Gün içerisinde çok üşümüştük ama ev sahiplerinin samimiyeti ve hoş sohbetler içimizi ısıttı.Nurten ile Kamil'in güzel dostlarının bizleri de ağırlaması açıkçası beni çok mutlu etti.

Geç vakitlere kadar Türkiye ve İsveç Sohbetleri yaptık.Burada bir gelenek var.Çay masası toplanıyor.Yerine hemen meyve ve çerez çeşitleri masadaki yerini alıyor.
Ellerine sağlık ,neşeleri ve bollukları çok olsun.