10 Kasım 2018 Cumartesi

MALMÖ/ İSVEÇ 2. GÜN

Sabah erkenden uyandım 07 gibi her kes uyuyor diye kımıldamadan yatıyordum.Saat henüz 08 di.Dışarıda kar atıştırıyordu.Çok heyecanlandım.Usulcacık kalktım.Mutfaktan kahve kokusu geliyordu.Nurten kahvesini yudumlarken günlük gazeteyi okuyordu.Birbirimize sarılarak günaydınlaştık tan sonra ''Hadi yürüyüş yapalım ''dedi gelirken de taze ekmek alırız.Hemen hazırlandım.Dışarıda kar altında yürüyüş yapacaktık.Yakınlarında at yarışlarının  yapıldığı hipodrum vardı.Atları fotoğrafladım.

Yakındaki markete 1 km kadar yürüdük.Bir alış veriş çarşısı bizdeki AVM lerin küçüğü,içerisindeki market açık ama dükkanlar kapalı.saat 10 da açılacakmış.Pazar günü sokaklar boş tek tük yürüyüş yapanlar.Köpeklerini gezdirenler..Karşıdan karşıya geçmek için yaya geçidine geldiğimizde ben belediye otobüsü geçsin diye durdum otobüs sürücüsü de bizi görünce durdu bizim geçmemiz için biz bu davranışa alışık değiliz bizde kırmızı ışıkta bile yaya ezilir.Trafik kuralı kişiye özeldir çünkü..
HM tanıdık İsveç mağazası bizde de var.

Hallowen kabakları burada ''cadılar bayramı'' kutlamasına denk geldik.Bu bayramda mezarlık ziyaretleri de yapılırmış.Bizdede CUMHURİYET BAYRAMI kutlamaları vardı.

market de fiyat karşılaştırması yaptım.SEK (İSVEÇ KRONU) 1TL=0.61 kron

Norveç somonu bizden daha pahalı,İsveç pahalı bizim paramıza göre ama onların refah düzeyi bize göre daha yüksek.
O da ne yılbaşı ve Noel yaklaşıyor.Biz Nurten 'le beraber yeni yılı önceden karşıladık.
Ekmeğimizi aldık eve geldik.Kızlar ve Kamil bey uyanmışlar bizi bekliyorlardı.
Kahvaltı yaptık.Kahve içtik ve Malmö'deki mimarisi ödül almış AVM ye gittik.İsveçliden çok Arapların alış veriş yaptığı yerdi.Kendim hiç yabancılık çekmedim.Bizde olsa olduk ca kalabalık olurdu tabi ki buranın nufüsu bize göre çok az..
Alış veriş kahve molası derken akşam oldu.
Akşam yemeğine Duru hanım ve Cem beylere davetliyiz.Nurten ve Kamil'in arkadaşları.Burada birbirlerinin misafirlerini ağırlamak gelenek gibi ...Çok memnun oldum arkadaşlarımız burada güzel dostluklar geliştirmişler.
İstanbul Ataköy 'deki emlak konut evleri modelinde 4 veya 5 katlı apartman dairesi.Duru hanım anaokulu öğretmeni,Cem bey de restaurant işletmecisi .Çok sıcak ve güler yüzlü bir aile 4 çocukları var.Aile terbiyesi iyi verilmiş çocuklara ,bizlerle beraber sofrada yemek yediler ve hoş sohbetler edildi.
Başlangıç olarak sarımsaklı ekmek üzerinde keçi peyniri ve kuşkonmaz

Yeşil salata
                                                                 Deniz ürünleri yahnisi
Turşu,fırın patates

Balık sosu
Orman meyveli pay

Servisleri karı koca birlikte yaptılar.Çok lezzetli yemekler yedik.Ellerine sağlık.
Bu arada Hülya balık yemediği için ona özel soslu antrikot yapmışlardı.

Daha bitmedi yemek ten kalktık,çay ,meyve,İsveç kurabiyeleri ve kuru yemişlerle dolu salona geçtik
Türkiye -İsveç sohbetleri yapılarak sıcak ve samimi bir gece geçirdik..