10 Kasım 2018 Cumartesi

MALMÖ/ISVEÇ 1. GÜN

Sevgili arkadaşımız Nurten 26 yıldır Malmö 'de yaşıyor.
Henüz 22 yaşında ilk öğretmenliğimiz de ANKARA KURTULUŞ ORTA OKULUNDA tanıştık.Nurten ,ben,Şükran ve Hülya ,aynı zamanda aynı evi de paylaştık.
Nurten İskenderun'lu
Hülya Kars'lı
Şükran Edirne'li
Ben de Samsun /Bafra 'lıyım
Biletimizi 1,5 ay önce aldık.Biz çocuklar gibi heyecanlıydık.Dördümüz ilk defa bir arada olacaktık.Biz bir birimizin gençliğimiz dik.Şükran Edirne'den bana geldi.Hülya Bursa 'dan Sabiha Gökçen Hava Alanına geldik.26 Ekim 2018 Cuma günü ,Saat 23.15 Pegasus'la Kopenhang/ Danimarka ya doğru havalandık. Unutuyordum.Uçak Bizim ülkemizde doğuya giden otobüs gibiydi.Yerlerde valizler yürünmüyor.Hostesler ve hostlar onları taşıyor.Bizim gümrük deki mağazadan aldığımız rakı şişesi ne üst bagajlarda yer olmadığı için sırayla ayaklarımızın arasında geldi.3 günlük CUMHURİYET BAYRAMI TATİLİ ' ni değerlendirenlerle doluydu.Ben ilk defa böyle bir yolculuk yapıyordum.Şaşkındım otobüs gibi;saat , 01.15 de Kopenhang Hava Alanına indik.Gümrük de hiç sorun çıkmadı hat da görevliler bizi gülümseyerek selamladılar.Oysaki biz valizleri kontrol ederler mi ? Diye peyniri almadan geldik.Nurten'ciğim bizi komşusu Cem beyle beraber karşıladı.Bu arada Cem bey karşılamayı videoya almıştı.
Arabayla 20 dakikada Malmö'deydik.Denizin üzerinden ve altından ÖRESUNDS Köprüsü'nden giderek.
İsveç sınırına girince pasaport kontrol arabadan inmeden yapıldı.Ve eve geldik.Hemen sıcak bir mercimek çorbası içerken  sohbetlerimiz başladı.Valizlerimizi açtık hediyelerimizi verdik.Türkiye'den kahve,çay,zeytin,simit lokum ,badem ezmesi getirmiştik.Birde özel hediyeler vardi Bir birimize,
6 gün boyunca güldük ,ağladık,üzdük,üzüldük.Dedim ya 36 yıl öncesi gençliğimize gittik.Biz büyümedik mi?
Yattığımızda sabah  saat 06 olmuştu.Üçümüz bir odada kaldık.Törel'in odasında ,Törel Nurten ile Kamil'in oğlu;25 yaşında üniversitede okuyor.Malmö'den uzakta.
Uyandığımızda cumartesi günü öğlen olmuştu.Mutfaktan mis gibi kahve kokusu geliyordu.Ev sahibeleri güne filtre kahve ile başlıyorlar.Ben de çok severim ama Bunlar İsveç'li olmuşlar.Biz önce kahvaltı çay sonra türk kahvesi, gün içerisinde de filtre kahve içerim.Ama çok da aramam.Kahvaltıda yok yok her şey var .Türk ve İsveç kahvaltısı bir arada
 Burada Ren Geyikleri çok olduğu için GEYİK PEYNİRİ ' ni ilk defa yedik.Bizim taze kaşar tadında ve hiç kokusu yok.Ortadaki büyük paketli olan üzerinde geyik fotoğrafı var.

Ev yapımı reçeller.Her gün birini tadarım dedim ama sıra gelmedi.Kamil incir reçeli tarifini verdi.Hoş sohbetler eşliğinde 2 saat kahvaltı yaptık.Sonra Türk kahvesini Çikolata;mandalina lokumu ve badem ezmesi eşliğinde camekanlı verandada içtik.
Sonra salona geçtik. Kamil'in 60 yaş doğum günü için Nurten'in ve Törel'in hazırladığı fotoğraf gösterisini büyük ekranda izledik.Olduk ca güzel ve duygu yüklüydü.
Sonra !!Nurten hadi dışarıda yürüyelim dedi''biraz hava almak ve çevreyi tanımak için.
Nurten'lerin evi tek katlı bahçeli villa, 1964 yılında yapılmış.O semt deki evlerin hepsi senelerdir bakımlı duruyor.Sessiz ve sakin İSVEÇ EVLERİ....Çok üzüldüm benim ülkemde de kentsel dönüşüm yüzünden eski az katlı evlerin yerini çok katlı gecekondular aldığı gibi sokak düzeni diye bir şey kalmadı.RANT RANT

Hava çok soğuk.Sıkı giyindik .Sonbahar'ın her rengi içimizi ısıtıyordu.Bol fotoğraf çekiyorduk.Evden çok yeşil alandı her yer.Adını alıç diyebildiğimiz orman meyvesini dalından yedik eve de getirdik.Türkiye'ye gelirken de  toplarız dedik ama bir daha o tarafa yürümedik.

Eve geldiğimizde hemen mutfağa girdik.Nurten' somon balığını fırına hazırlıyordu.Yarım balık üzerine çeşitli baharatlar ve otlar koydu.İsveç usulü somon balığı ve mezeler hazırlanıyordu.Bizde Nurten'e yardım ediyorduk.Masa hazırlama ,patates doğrama 30 dakikada her şey hazırdı beyaz şarapla kadehler kalktı bol sohbet gülme ve hasret gidermece,sonramı gece uzun okey oynadık.

Somon patates
zeytinyağlı patlıcan
yoğurtlu pancar
yeşil salata ama çok güzellll
hallowen kabak püresi
unuttuklarımda var Nurten beni affet canım.
Uzun ve güzel bir günün sonuna geldik.