5 Aralık 2018 Çarşamba

İSVEÇ/MALMÖ 4.GÜN

Malmö ' de 4. sabah;Nurten biz yataktan kalkmadan kahvesini içmiş ve kuzu budunu fırına koymuş.Benim bloğum için de fotoğraflarını çekmiş. Güzel sohbetler eşliğinde kahvaltı yaptıktan sonra ,üniversite kasabası LUND ' a gitmek için yola çıktık.Hava ılık ve yarı güneşliydi.Lund kasabası Isveç' in en eski kasabası,arabayı park ettikten sonra dikkatimi çeken barkomatlara siz kalacağınız sürayi yazıyor ve kredi kartı ile ödeme yapıyorsunuz.Burada çok eski LUND KATEDRALI'ni gezdik. 10. YY yapilan katedralin ilk hali ahşap , dikkatimi çeken Meryem Ana ve kucağındaki İsa heykeli ahşaptan yapılmış.Meryem Ananın eli bilekten bir tanesi yoktu.Bir anlamımı vardı yoksa kaza sonucumu koptu bir bilgimiz olamadı.KATEDRAL içerisinde 1 saat kaldık.Bu arada dilek mumu yaktım.
Her sabah  güne başlarken mükemmel kahvaltı masası ve hoş sohbetler.Tabiki geyik peyniri
                                Nurten'ciğim bizim için kahvaltida katmerli poğaca hazırlamış.Ellerine sağlık kuzum.


LUND Kasabası ,alış veriş ve eğitim şehri, buradaki Lund Üniversitesi İsveç 'in en popüler okulu özellikle Tıp Fakültesi





Lund şehrinin sokaklarını çok beğendim.Bu arada en sevdiğim 2. el mağazalarını gezmek.Türkiye'ye göre çok ucuz ama taşımak problem.Buradan likör kadehleri aldım.Ben alıyordum ama Nurten hediye etti.En sevdiğim kolleksiyondur.Her yıl ev yapımı likörü yapar ve değişik kadehlerde ikram ederim.

                                                            LUND KATEDRALI

Katedraldeki  saat 

LUND KATEDRALI'inin içerisinde bulunan katedralin maketi
MERYEM ANA VE HZ ISA heykeli ahşaptanve Meryem Ana'nın eli yok.
                                                                 Katedraldeki vitray cam

                                                KATEDRALİN alt katında bulunan lahitler

Ayin salaonu
                                       Lund kasabası eğitim ve sanayi şehri.Adliye binasının fotoğrafı
Adliye binasının bisiklet  otoparkı.İsveç'de dikkatimi çeken bisikletle insanlar ve bisiklet parkı otomobil oldukça az.Her evin kapısında otomobil var ama kişi adedi kadarda bisiklet vardı.
REN GEYİĞİ .Naturel giysi satan mağazanın Vitrininde doldurulmuş olanı vardı.


Sokak arasında dışarıda oturarak kahve ve orman meyveli panna cotta ve elmalı tartolet yedikten sonra alış verişe devam.
Bu arada kahvaltıya oturmadan Nurten kuzu budu fırına koydu.Fırında 3 saat pişti.Biz kahvaltı yaptık.Kahve içtik ve dışarıya çıkmak için hazırlandık.Kuzu but pişti.Fırında açmadan sıcak bıraktı.Gelince yemeğimiz hazırdı.

Bıçakla ete açtığı ceplere sarımsak yerleştirdi.Üzerine çeşitli otlar koyup önce kağıda sonra alüminyum folya ya sardı.150 derecede 3 saat pişti.


Aksam yanına ben şalgamlı bulgur pilavı pişirdim.Kızlar sofrayı kurdu.Salata yapıldı.En önemlisi et sosunu evin hanımı hazırladı.Mis mis.

                                                             Şalgamlı bulgur pilavı
Akşam Mönü de
  • Fırında kuzu but
  • Şalgamlı bulgur pilavı
  • Zeytinyağlı patlıcan
  • Zeytinyağlı fasulye
  • Soyalı et sosu
  • Turşu
  • Yeşit salata
  • Peynir tabağı
  • Beyaz şarap
  • Ve bol bol sohbet sonra
  • Okey oynandı.
  • Bir güzel günde böyle geçti.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder