5 Şubat 2022 Cumartesi

HİNDİ ETLİ ÖZBEK PİLAVI

Daha önce tavuk etli olan Özbek pilavını Özbek Hm yemiştim.Çok beğendim.Haşlanmış hindi etim vardı denemek istedim.Ellerime sağlık çok lezzetli oldu.Pirinç pilavını çok severim.Her türlüsünü seviyorum 









MALZEMELER 
  • 1 adet kuru soğan 
  • 1 adet sarımsak 
  • 1 adet havuç 
  • 1 adet hindi budu yada yarım göğüs haşlanmış
  • 2 su bardağı pirinç 
  • 3,5 su bardağı hindi suyu
  • 2 yemek kaşığı tereyağı 
  • 1 kahve fincanı zeytinyağı
  • Karabiber,tuz
YAPILIŞI 
  1. Soğanı jüluen (yarım ay şeklinde)doğrayınız
  2. Havucu kazıyıp yıkadıktan sonra kibrit çöpü uzunluğunda incecik doğrayınız 
  3. Pilav tenceresine tereyağı ve zeytinyağını koyup içerisine havuç ve soğanları atıp karamelize olacak şekilde kavurunuz.
  4. Pirinçli ılık tuzlu suda yarım saat bekletip bol su ile yıkayıp süzünüz.
  5. Pirinci soğan ve havuç karışımına alıp karıştırınız 
  6. Üzerine haşlanıp didilmiş hindi etini  ve suyunu ekleyiniz 
  7. İçerisine karabiber ve tuzunu ekleyip üzerine yıkanmış kabuklarıyla beraber bir baş sarımsak koyunuz.Önce harlı ateşte su buharı  çıkınca ,kısık ateşte 20 dakika pişiriniz.(pirinçin suyu tamamen bitene kadar)
  8. Üzerini örtüp 20 dakika dinlendirdikten sonra servis yapınız 
Not:Hindi etini haşlarken içerisine 6 adet karabiber,kereviz yaprağı 1/2 kuru soğan  ve tuz ekleyerek pişiriniz)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder