3 Aralık 2023 Pazar

KARAKILÇIK BUĞDAYI EKMEĞİ

 Sevgili takipçilerim 

Uzun zamandır evde evde ekmek yapmıyordum.Ağız tadıma uygun ekmeği yılın 7 ay yaşadığım Bodrum’da yiyorum.Bodrum  köylüsünün  yaptığı ekmek çok güzeldi.Geçen hafta İstanbul ‘a döndük.Ancak çok sevdiğim ekmeği bulamadım.

Evde karakılçık buğdayım vardı.Denemek istedim.Gece yarısı sı hamuru makinada yoğurup buzdolabında 15 saat yavaş mayalanmasını sağladım.Sonuç mükemmel oldu.








MALZEMELER 

  • 500 g karakılçık buğdayı
  • 250 g beyaz buğday unu
  • 1 paket instang maya 
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 3 su bardağı ılık su ( su miktarını dikkatle yapalım)
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
YAPILIŞI 
  1. Büyük yoğurma kabına unu ekleyiniz(Ben hamur yoğurma makinası kullandım)
  2. Ortasını elinizle açıp içerisine maya ,şeker ve bir bardak su ile karıştırınız.5 dakika köpürmesi için bekleyelim 
  3. Unun kenarlarına tuzu serpiştirelim 
  4. Yavaş yavaş su ekleyip ele hafif yapışan hamur yapana kadar yoğuralım 
  5. Üzerini streç flim ile kapatıp üzerini bezle kapatalım.
  6. Buzdolabında yavaş mayalanması için buzdolabına kaldıralım
  7. Ertesi gün en az 15 saat sonra oda sıcaklığına kabı çıkaralım 
  8. Bir saat de odada bekletip tekrar yoğuralım
  9. Un serptidimiz ısıya dayanıklı iki tane kaba paylaştıralım .
  10. Bu şekilde bir saat bekletelim 
  11. Fırını 220 derecede önceden ısıtalım
  12. Ekmeklerin üzerini elimizle hafif ıslatıp bıçakla derin kesik atalım
  13. Üzerine biraz un serpelim
  14. Fırın içerisine bir kapta su koyalım ki ekmek pişerken kurumasın
  15. Hamurları fırın içerisine koyalım.
  16. On dakika sonra fırın sıcaklığını 200 dereceye düşürelim
  17. Yaklaşık 50 dakikada ekmek pişecektir.Ancak siz ekmeğin üzeri koyu renk alana kadar pişiriniz
  18. Fırından çıkan ekmeklerin ilk sıcaklığı geçtikten sonra kaptan çıkaralım
  19. Bez içerisinde dinlendirelim 
  20. Soğuduktan sonra dilimleyip buzdolabında saklayalım 
  21. Fazlasını derin dondurucuda saklayınız
  22. Yemeklerinizin yanında afiyetle tüketiniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder